Klachten en complimenten

Bij Driestroom staan we voor alledaags geluk. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. We luisteren graag naar jouw verhaal. Als jij ons vertelt waar je niet tevreden over bent, kunnen wij daarvan leren. Zo verbeteren we onze zorg, ondersteuning en begeleiding. Op deze pagina lees je wat je kunt doen om een klacht, tip of suggestie te melden.
Klachten melden
Gaat iets niet zoals het moet of je het graag wil? Dat vinden we heel vervelend. Het beste kun je eerst praten met degene over wie de klacht gaat. Of met iemand die met jou naar een oplossing kan zoeken. Kom je er niet uit? Vraag familie, een (andere) begeleider of teamleider om hulp. Samen zoeken jullie naar een oplossing.
Ondersteuning van een vertrouwenspersoon
In veel gevallen kun je hulp vragen aan een van de vertrouwenspersonen. Ze luisteren je naar je en denken met je mee. Ook weten ze precies wat jouw rechten zijn. Ze kunnen je ondersteunen bij het indienen van een klacht, meegaan naar een gesprek of helpen bij het schrijven van een brief. De vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Driestroom. Je kunt alles met ze bespreken. Wat je vertelt, blijft tussen jullie.
Lees meer over bij welke vertrouwenspersoon jij terecht kan en hoe je hem/haar kan bereiken.
Cliëntvertrouwenspersoon Wzd (Stemgever)
Voor iedereen die valt onder de Wet zorg en dwang. De cliëntenvertrouwenspersoon ondersteunt bij vragen of klachten over onvrijwillige zorg.
Contact
• Hennie Kuiperij – werkgebied: Arnhem, Bemmel, Huissen, Elst
Telefoon: 06-10319533
E-mail: henniekuiperij@stemgever.nl
• Lotte Verdijk – werkgebied: Nijmegen, Lent, Wijchen, Alverna
Telefoon: 06-57528220
E-mail: lotteverdijk@stemgever.nl
• Algemeen telefoonnummer Stemgever / Adviespunt Zorgbelang: 088-9294099
Vertrouwenspersoon Jeugd (Jeugdstem)
De vertrouwenspersonen van Jeugdstem zijn er voor kinderen, jongeren, ouders en pleegouders die te maken hebben met jeugdhulp.
Overige ondersteuning: de onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO)
Wet langdurige zorg (Wlz): Heb je een Wlz-indicatie, maar géén vraag over onvrijwillige zorg? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Adviespunt Zorgbelang – telefoonnummer 0900-2438181
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo): Ontvang je ondersteuning vanuit de Wmo? Dan kun je via je gemeente een cliëntondersteuner aanvragen. Dit verschilt per gemeente. Kijk op Regelhulp voor meer informatie.
Klachtenfunctionaris
Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kun je terecht bij een klachtenfunctionaris van Quasir. De klachtenfunctionaris luistert goed naar jouw verhaal. Je krijgt informatie over de klachtenprocedure en je krijgt hulp bij het opschrijven of bespreken van je klacht. Ook kan de klachtenfunctionaris bemiddelen tussen jou en Driestroom. Samen kijken jullie naar een oplossing die voor iedereen werkt. Jouw klacht wordt niet gedeeld met de begeleider/zorgverlener zonder jouw toestemming.
Je kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via de mail.
Klachten- of geschillencommissie
Ben je niet tevreden over hoe jouw klacht is afgehandeld? Dan kun je terecht bij een klachtencommissie of bij de Geschillencommissie Zorg. In deze commissies zitten mensen die niet bij Driestroom werken. De klachtenfunctionaris kan je uitleg geven over welke stap het beste past en hoe je een klacht kunt indienen. In onze klachtenprocedure vind je hierover meer informatie.
Opmerkingen en klachten vervoer
De Combinatie Linsen-van der Wielen vervoert jou en andere mensen van Driestroom. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis. We vinden het belangrijk daarvan op de hoogte te zijn zodat we het vervoer verder kunnen verbeteren. Je kunt een klacht indienen via het portaal. Als je inlogt zie je bovenaan een tabblad Klachten. Voer daar je klacht in. Als je dit lastig vindt, kun je de contactpersoon van de locatie vragen om de melding voor jou te doen. Als je vindt dat je klacht niet op de juiste wijze is afgehandeld of opgelost, geef dat dan door aan de contactpersoon van jouw locatie of stuur ons een berichtje. Meer informatie over vervoer bij Driestroom lees je in de Handleiding vervoer bij Driestroom.
Compliment, tip of suggestie?
Heb jij een compliment, tip of suggestie hoe we bepaalde zaken anders kunnen aanpakken? Stuur een berichtje naar ons.
